Returer

Returer från Sverige

För att återvända, vänligen fyll i följande formulär. Du får returetiketten enkelt och bekvämt skickat till dig via e-post och får då även vidare information om hur du går vidare med din retur. På detta sätt är returen gratis för dig.

När du skickar tillbaka dina produkter till oss, vänligen beakta följande:

  • Du bör efterfråga ett kvitto på att du skickat paketet, och behålla detta tills dess du återfått din återbetalning.
  • Returnerade varor bearbetas inom 5 arbetsdagar (exklusive lördagar), efter det att vi mottagit varorna.
  • Du måste förpacka varorna med omsorg, så att de inte skadas på transporten på väg tillbaka till oss.
  • Returer av elektroniska enheter måste returneras i sin originalförpackning för att undvika transportskador
  • Vi tar inte över kostnaden för returer för varor som måste skickas tillbaka till oss.

Vad kan skickas tillbaka?

Du kan returnera varorna utan att ange någon anledning inom 14 dagar. Dessutom ger vi dig ytterligare 16 dagar på dig att skicka tillbaka varorna. Du har således totalt 30 dagar på dig att returnera varorna.

Du kan returnera alla produkter som är oöppnade, oanvända och fortfarande är i din originalförpackning. Vänligen förpacka de varor du vill skicka tillbaka väl, så att de inte skadas under returen.

Vänligen ange vid retur även exakt orsak (returformulär) samt namn, adress och beställningsnummer.

Mer information gällande returpolicyn hittar du här.

Hur får jag mina pengar tillbaka?

Du får tillbaka din betalning så snart vi har tagit emot din retur på rätt sätt och inom 30 dagars returperiod. Vi kan även skapa en kupong om du så önskar.

Beroende på hur du betalat hos oss får du:

  • vid förskottsbetalning , en kreditering till ditt bankkonto. Vänligen ge oss dina bankuppgifter (IBAN och BIC) så att vi kan göra överföringen.
  • med PayPal en kredit till ditt PayPal-konto.
  • vid direktöverföring, en kreditering till ditt bankkonto. Vänligen ge oss dina bankuppgifter (IBAN och BIC) så att vi kan göra överföringen.
  • vid kreditkortsbetalningar sker en kreditering till ditt kreditkort.
  • med Klarna får du en kredit direkt från Klarna till ditt Klarna-konto.
  • Vid postförskott måste du ge oss dina bankuppgifter (IBAN och BIC) för produkter som du redan har betalat för och skickar tillbaka, så att vi kan genomföra överföringen.
  • med iDeal får du återbetalningen direkt till ditt iDeal-konto.

Återbetalningen kommer att ske inom några dagar. Om du har några frågor kan du alltid kontakta oss!

Om du behöver en kreditnota skickar vi gärna en sådan till dig.

E-post: sverige@pureskinfood.net